Alleen al voor Valley Of The Ashes zou u Modern Age, het nieuwe album van Vanessa Peters, aan kunnen aanschaffen. Het loom swingende nummer is wat mij betreft nu al een van de hoogtepunten in de carrière van Peters die inmiddels al een album of 10 omvat. Het is een nummer dat ik eindeloos op repeat kan zetten. Het is gebaseerd op de figuur van Myrtle Wilson in The Great Gatsby, en gaat over een vrouw die verslingerd is aan een foute man. Verder valt aan dit nieuwe album gelijk op dat Peters hier een stuk meer rockt dan op eerdere platen. Dat wordt gelijk al duidelijk bij de eerste tonen van het openings- en titelnummer. Met een stevige riff van gitarist Federico Ciancabilla trapt Peters dit kritische nummer over de wegwerpmaatschappij af (ingegeven door haar verontwaardiging dat “haar” honkbalclub, The Texas Rangers, al na 25 jaar alweer een nieuw stadium wil laten bouwen). Die wat hardere sound vormt wel een mooi tegenwicht voor haar wat onderkoelde stem. Dit album kwam trouwens tot stand, nadat Peters, die vorig jaar in Italië haar Europese tournee wilde beginnen, door de coronacrisis daar vast kwam te zitten. Met echtgenoot Rip Rowan en een paar bekende Italiaanse muzikanten (Italië is, na een jarenlang verblijf aldaar, haar tweede vaderland) werd de basis gelegd voor dit album. Eenmaal thuis in Texas werd het verder afgemaakt. Met Modern Age verlegt Peters een paar accenten, maar uiteindelijk is het wel een echt Vanessa Peters-album. En misschien is dat wel een beetje jammer, want ik zou best wel eens een echt ander geluid van haar willen horen.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie