De herinneringen aan Brooklyn op Broken Angel zorgen voor meer luisterplezier dan de meeste nummers die over Oklahoma gaan. American Stories Major Chords (Black Mesa Records) van Beau Jennings & The Tigers is niet meeslepend genoeg om de volledige speelduur te blijven boeien. Om de teksten van de nasaal zingende Jennings goed te volgen moet je goed je best doen. Hoeft niet een probleem te zijn, maar als het merendeel van de liedjes toch een beetje in eenzelfde stramien blijft hangen, dan kan de aandacht zomaar verslappen. De artiest uit Norman, Oklahoma, heeft een degelijk album afgeleverd, maar in de rock-’n-roll wil je eigenlijk altijd meer dan dat. Met mondharmonica, lekkere gitaar en toetsen is het genoemde Broken Angel een van de hoogtepunten, vooral ook door het ‘hey, hey’ van het koortje. In een vorige recensie vergeleek ik de zang van Jennings met Lloyd Cole en Tom Petty. Op deze plaat moet ik ook denken aan Tom Verlaine. Van de elf nummers springen er verder nog twee in positieve zin uit: Norman Nights en Rubberburn. Op Norman Nights gaat het over zijn woonplaats en het had ook niet misstaan op een album van Dwight Twilley. Rubberburn was de naam van de volledig uit vrouwen bestaande band van zijn vriendin. De gitaren gaan in standje New York rock-’n-roll.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie