Zo rond zijn twaalfde liep Michael J Sheehy voornamelijk klappen op als bokser. Toch is zijn interesse voor de nobele kunst der zelfverdediging nooit verdwenen. With These Hands (The Rise And Fall Of Francis Delaney) (Glitterhouse/Munich) is het verzonnen verhaal over prijsvechter Francis Delaney. De trage begeleiding van The Hired Mourners in combinatie met de voornamelijk praatzingende Sheehy zorgt voor de juiste donkere sfeer. Deze blues en folk valt ergens te plaatsen tussen Captain Beefheart en Tindersticks. Vierkante koppen met kapotgeslagen wenkbrauwen en ongure types als begeleider die bebloede doeken op een hoop gooien, dat soort beelden hoort hier bij. Crooked-Eyed Engineer is geschreven en gezongen vanuit het perspectief van een bokspromotor die zichzelf voordoet als een gangster, maar in werkelijkheid slechts vecht met zijn gevoelens als homoseksueel. Ain’t A White Boy Alive handelt over een bokspromotor die half Iers en half joods is, maar eigenlijk liever zwart zou zijn. Dat Michael J. Sheehy zingt alsof hij de strot vol bloed heeft, doet zeker geen afbreuk aan de theatrale kracht.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Plaats een reactie