In het boek Vinyl Hayride (Country Music Album Covers 1947-1989) kon ik niet een hoesfoto vinden als dit Wild And Free (eigen beheer) van Rebecca Jed. Dames als Jeannie C. Riley, Bobbie Gentry en Wanda Jackson stonden toch altijd net iets stijlvoller op de foto. In dat brutale bekkie en die blote buik in dat door de parmantig vooruitstekende borstjes hoog opgetrokken roze hesje met franje schuilt een zekere bekoring, dat geef ik wel toe. Beetje poor white trash, dat is de eerste indruk. Dat blijkt overigens nogal mee te vallen. Deze dame groeide op op een boerderij in Texas en in de zomermaanden bezocht ze de dude ranch van haar vader in de Ozarks van Arkansas. Elke dag was een nieuw avontuur. Barrel races tijdens rodeo’s. Zoektochten naar slangen met in haar spoor de stadsmensen die op de ranch op vakantie waren. Op haar achttiende verliet ze dat leventje om haar droom om countryzangeres te worden waar te maken. Dit Wild And Free is haar tweede cd en die nam ze op in ondermeer Jack Clements Cowboy Arms Hotel And Recording Spa in haar woonplaats Nashville. Hartstikke retro natuurlijk, maar tevens wild en vrij genoeg om daar een eigen draai aan te geven. Zoals in Train Track Beat met een combinatie van banjo, zingende zaag en treingeluiden. Een titel als Serial Killer Of The Heart is ook bepaald niet verkeerd. Naast haar solowerk vormt ze met ene Polly Punkneck ook nog het project Hillbilly Harlots. Dit Wild And Free past heel aardig naast het door Jack White geproduceerde Van Lear Rose van Loretta Lynn. En het doet me vooral denken aan het veel te onbekende knotsgekke album The Red Road van Arigon Starr. Verkrijgbaar bij CD Baby.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Plaats een reactie