Ze komen van Seattle, Oregon, maar helemaal aan de andere kant van de Verenigde Staten – in Asbury Park, New Jersey, om precies te zijn – ontstond de eerste aanzet tot You Can’t Tell Me I’m Not What I Used To Be (North & Left Records) van Massy Ferguson. Daarop realiseert de band die al bijna twintig jaar garant staat voor doorleefde heartlandrock en alt-country een lichte koerswijziging. In het begeleidende promotiemateriaal wordt gerept over een meer kunstzinnige, filmische versie van rootsy americana. En dat heeft dus alles te maken met het nummer waarmee mede-oprichter Adam Monda in Asbury Park op de proppen kwam. Het gaat om het weelderige So Long, Carry On, opgebouwd met piano en slagwerk, waarna handgeklap en samenzang het van soul voorzien. Was het in 2022 op Joe’s Meat And Grocery Ken Stringfellow van The Posies die de band bijstond als producer, deze keer was die taak voor Damien Jurado. De keuze voor de eigenzinnige folkzanger pakt helemaal niet slecht uit. Nummers als I’m Almost There en You Were So High hebben een ietwat modernere sound, maar direct daarna brengt Lights Get Low de band weer in het spoor van American Aquarium en Marah. Een vergelijkbaar geluid hoor je ook op Headlights & Highbeams. Behalve die twee bands kun je dan ook aan Springsteen denken. Of Garland Jeffreys. De plaat werd live in de studio opgenomen, waarna er aan die basis nog wat dingen werden toegevoegd voor de eigentijdse touch.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie