Over Plays More Blues, Ballads & Favorites (Proper/Rough Trade) van Jimmie Vaughan kunnen we heel kort zijn. Want bijna alles wat we er over zouden kunnen melden, hebben we destijds al opgeschreven in de recensie van Plays Blues, Ballads & Favorites. Deze nieuwe collectie covers is al net zo goed. Met als extra attractie Lou Ann Barton die zingt op enkele nummers. Toch nog wat toevoegingen dan ten opzichte van het eerste stukje. Vaughan heeft T-Bone Walker en de jonge Johnny ‘Guitar’ Watson in zijn vingers. Geweldige complimenten, toch volstaat het niet. Want in feite heeft hij de hele Texaanse muziekgeschiedenis in zich opgezogen. Vooral de sound van de Gulfcoast is bij hem in goede handen. Blues, country, soul en rock en dat alles bijeen gehouden met zo’n losse benadering waardoor echt van namaak valt te onderscheiden. Doug Sahm zei het al: You just can’t live in Texas, if you don’t have a lot of soul.
07/11/2011 Permalink
Aangezien alle posts bij Buffalo Killers zijn weggehaalt en je niets meer kunt plaatsen, maar even via deze weg. Wiebren; Volgens mij moet je enige uitleg geven over je keuze. Dat lijkt mij beter dan lukraak posts verwijderen. Doel van de site is toch om zoveel mogelijk lezers te bereiken lijkt me. Er wordt de mogelijkheid geboden om te reageren op een recensie of op onderlinge posts. Dan is niet alles positief. Wij hebben het daar al eens onderling over gehad. Ik begrijp overigens dat een aantal rondslingerende opmerkingen vervelend zijn. Daar wil ik ook nog wel eens een boompje over opzetten, wat ik af en toe ook constructief probeer te doen. Ongefundeerde opmerkingen en mensen af branden op losse delen uit een recensie zou ik ook niet leuk vinden, laat dat helder zijn. Maar volgens mij beter om anderen daarin mee te nemen en in discussie gaan dan alles wat niet welgevallig is verwijderen. Hoop op je reactie. Ook van de anderen overigens. En; Buffalo Killers was ook niet mijn ding maar lees wel altijd met plezier al jullie recensies. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die zomaar wat in het luchtledige roepen.
07/11/2011 Permalink
Ik heb in tachtig procent van de gevallen dezelfde smaak als Wiebren die zijn mening ook nog eens goed kan verwoorden. Ik heb over Buffalo Killers alleen gezegd dat ik vind dat overdrijven ook een kunst is. Zo bijzonder is die cd in mijn ogen niet.
Ik ben verbijsterd dat vanwege zo’n luchtige opmerking tot vier keer toe mijn reactie verwijderd wordt. Als ik het ergens niet mee eens ben, bezig ik nimmer beledigende teksten, maar ik moet me wel vrij voelen om mijn mening te mogen geven. Het zal me toch verder worst wezen of Wiebren een cd één of vijf sterren geeft, Het is alleen maar goed dat smaken verschillen. Ik wens alleen niet het zwijgen opgelegd te worden.Het wordt een saaie boel als er alleen maar reacties verschijnen die de scribenten gunstig gezind zijn.
07/11/2011 Permalink
Vreemd dat die reacties weggehaald zijn en het is niet de eerste keer dat er reacties zijn verwijderd die kritisch waren ten opzichte van de schrivers (ik heb al meerdere malen reacties verwijderd zien worden). Ik denk dat de heren van Altcountry zich moeten beseffen dat als je publiceert op een openbaar medium dat er dan anderen zijn die daarop willen reageren: en dat maakt het juist leuk. Als je dat niet wilt, zet dan de reactie mogelijkheid uit.
Als alleen de partijlijn gevolgd mag worden begint het een beetje PVV-vormen aan te nemen. Ik zou zeggen: open houden die lijnen, want wat is e rnou leuker dan twisten over smaak!
p.s. die Buffalo Killers vind ik ook niet veel… slappe hap zelfs.
07/11/2011 Permalink
David, roerend met je eens. Ofschoon ik vind dat mijn reactie ten aanzien van Buffalo Killers niet eens overdreven kritisch genoemd kan worden. Ik heb wel ergere en ongenuanceerdere berichten langs zien komen.
Het is inderdaad juist leuk om al die verschillende op- en aanmerkingen over cd’s, net als de mening van de recensenten, te lezen.
PS: zo’n slappe hap is die Buffalo Killers-cd nou ook weer niet, ha, ha.
Toch wel een sterretje of drie…
09/11/2011 Permalink
Ik lees altijd met veel interesse de recensies op deze site, het gebeurt me meer dan eens dat ik niet eens de recensent van het artikel in me heb opgenomen simpelweg omdat ik elke recensent in zijn waarde laat.
Maar als ik, zoals bij Buffalo Killers, na 2 keer de cd goed te hebben beluisterd het simpelweg geen album vind wat bij mij de eindejaarslijst gaat halen, bij lange na niet zelfs, dan mag ik dat vinden en ook vrijheid hebben om Wiebren of welke recensent dan ook dit mede te delen.
Dat is mijn keuze, zoals mijn keuze dat Dawes het wel haalt dat ook is, en Wiebren, in mijn kennissen/vriendenkring wordt ook door sommigen smalend over die cd gesproken en snappen ze niet dat ik dat album zo mooi vind en dat hij in December in mijn lijst komt te staan.
Moet ik ze nu maar niet meer uitnodigen voor een borrel op de zaterdagavond als we weer de laatste cd’s doornemen?
Dacht het niet, kom op zeg.
09/11/2011 Permalink
Dawes komt ook zeker in mijn eindejaarlijst.
09/11/2011 Permalink
Ik ben al lang een bezoeker van deze site. Vooral met de bedoeling om nieuwe muziek te leren kennen. Dikwijls ben ik het niet eens met de opinies die hier verkondigd worden maar daar heb ik geen probleem mee. Ieder heeft recht op een eigen mening (‘Opinions are like assholes. Everybody’s got one’). Mag ik altcountry.nl trouwens bedanken voor de recente besprekingen van Deadman, Glossary en Buffallo Killers. Zonder hen had ik die prachtplaten nooit ontdekt. Dawes vind ik trouwens ook prachtig. En dan hebben we het nog niet over Jonathan Wilson gehad. Hopelijk zakken bovengenoemde namen snel af naar de podia in de lage landen. Nogmaals bedankt.
10/11/2011 Permalink
Jammer Wiebren dat er geen reactie of uitleg komt op de gesloten post bij Buffalo Killers.
11/11/2011 Permalink
Ja, daar sluit ik mij bij aan. Ik volg bijna dagelijks wat deze site te bieden heeft. Ik heb daardoor veel tips gekregen, ook door de commentaren van de andere bezoekers. Ik erger mij soms aan de vijandigheid van mensen die een andere smaak hebben dan de recensenten, maar het stoort mij ook dat de recensenten in plaats van toe te lichten en van repliek te dienen, berichten verwijderen die in hun ogen negatief zijn (tenminste, dat vermoed ik). Voor filmrecensies ga ik, ook bijna dagelijks, naar digg.be, een geweldige filmsite!, en daar reageren de recensenten wel op vragen en kritiek, pittig, verduidelijkend en geestig. Maar ja, je moet dat natuurlijk ook kunnen…
11/11/2011 Permalink
nog eventjes Wiebren en ze dagen je voor een parlementaire onderzoekscommisie… Laat je niet van de wijs brengen door hen die denken – zelfs bijna eisen – dat je voor jouw doen en laten bij Alt. Country verantwoording aan ze moet afleggen. Oh ja vind die cd van Jimmie Vaughan best wel leuk…of moet ik dat nu posten bij The Buffalo Killers of The Von Ehrics ?
11/11/2011 Permalink
@SWA: overdrijven is ook een kunst. Het enige wat er gevraagd wordt is uitleg over het soms verwijderen van reacties, wat bij een aantal van ons wat irritatie heeft opgewekt (omdat het blijkbaar altijd ging om de heren van Alt Country onwelgevallige reacties). Als je de reactiemogelijkheid ‘aan’ zet op een site als deze (je kunt nl. ook de reactiemogelijkheid blokkeren als moderator, dan heb je helemaal nergens last van) dan moet je ook het democratische proces zijn werk laten doen (in die zin is jouw parlementaire enquette toch wel weer toepasselijke 🙂 ).
Zoals ik al eerder zei: niets leuker dan twisten over smaak. En verder blijf ik van mening dat The Buffalo Killers niet veel soeps zijn (vrij naar Cato de Oudere, senator in een klassiek parlement))
18/11/2011 Permalink
Zo heren, zullen we nu weer eens naar muziek gaan luisteren?
Bijvoorbeeld naar de cd die John Gjaltema hier recenseert!
18/11/2011 Permalink
Deze discussie is alweer een week geluwd benny. Volgens mij is iedereen alweer aan het luisteren, naar Jimmy of iets anders. Ik naar wat anders; voornamelijk werk wat hier niet voorbij komt, waarmee ik overigens niets wil zeggen. Men kan nu eenmaal niet alles recenseren, niet waar?