Een banjo, een fiddle, een gitaar en een bas. Dan denk je al gauw aan bluegrass maar wat Hey Mavis op Honey Man (eigen beheer) met dat instrumentarium te berde brengt gaat veel verder. Zelf noemen ze het ‘Appalachian americana’ en dat dekt de lading veel beter. Honey Man is de tweede plaat van dit gezelschap, maar sinds het debuut, Red Wine (bespraken we hier), is er veel veranderd. Allereerst verving bassist Bryan Thomas Sarah Benn, maar belangrijker nog was de toevoeging aan de groep van een vierde lid, zanger/gitarist Brent Kirby. Zijn stem is een prima aanvulling op die van Laurie Caner, die tezamen met echtgenoot Eddie Caner het centrale duo vormt van de groep. Laatstgenoemde Caner speelt fiddle en viola profonda (de grote broer van de altviool) en is in grote mate bepalend voor het groepsgeluid. Wat ten aanzien van het debuut niet gewijzigd is, is die prachtige stem van Laurie Caner. En dat Don Dixon de produktie opnieuw deed. De muziek van Hey Mavis is verwant aan die van de barokke bluegrass van een band als Crooked Still, maar is een stuk aardser. Een nummer als Already Gone b.v, waarin de viool van Caner een rauwe hoofdrol opeist en dat gezongen wordt door Brent Kirby maakt dat Hey Mavis een eigen positie binnen de americana claimt.
Honey Man is o.a. verkrijgbaar bij CDbaby
Hieronder een live-versie van Why Must I
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie