Benieuwd hoe Frank Black het zal doen als een crooner die south of the border gaat in een liedje met trompet en accordeon? Luister dan maar eens naar Each Passing Hour, te vinden op Be Many Gone (Holy Wreckords/Bertus) van Eileen Rose. De moeite waard hoor, echt!. Zoals de albums van deze vrouw uit Boston meestal wel de moeite waard zijn. Zo begon de in Boston opgegroeide Amerikaanse met enkele aardige platen die ze in Engeland opnam met Alabama 3, een band die elektronica en country combineerde. Be Many Gone werd opgenomen in Nashville en is behoorlijk veelzijdig. Ze begint met Queen Of The Fake Smile (mooie titel trouwens) met een puur countryliedje alsof de jaren zestig nog gaande zijn. Het melodramatische She’s Yours flirt met wat oude jazz, terwijl Just Ain’t So het doet op een rockabillyritme. Op meerdere liedjes geeft Rose zich over aan torch and twang. In dat soort ballads, ooit het domein van Patsy Cline, valt vooral op hoe krachtig die stem van Rose is. Je moet dan ook wel een hele kerel zijn om op haar smeekbede Comfort Me in te gaan, zo lijkt me. Het volgende liedje heet There Will Be Many Gone. Ik bedoel maar.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Plaats een reactie