Pure altcountry in de beste traditie van Uncle Tupelo, dat is Built To Break (Normaltown/PIAS) van de Texaan Ronnie Fauss. Op Another Town gaat hij op zoek naar een betere plek, een thema net zo bij dit soort muziek hoort als de Eighteen Wheels (met Rhett Miller) die Fauss terugbrengen bij zijn liefje thuis. De toetsen van de piano springen van enthousiasme bijna onder de wielen. ‘So I’m gonna play a little Hank, play a little Waylon, play a little Willie too / I’m gonna play a little Cash, play a little Dylan, play a little Emmylou / There’s something ‘bout that music that purifies my soul / I’m driving ninety miles an hour, but I’ve never felt more in control.’ Herkenbaar zo’n tekst? Dacht ik ook! Op A Place In The Country horen we nogmaals dat Fauss uit het goede hout gesneden is. ‘I’ve got a place out in the country / It ain’t much but out there I’m free.’ Maar zoals dat gaat zit hij er ook te denken. En dan komt het besef dat hij helemaal zo’n goed mens niet is. ‘Honey I got sins that make the devil blush.’ Never Gonna Last is een duet met Jenna Paulette dat uitermate prettige herinneringen oproept aan Baby Ride Easy van Dave Edmunds met Carlene Carter. Fauss wakkert op Old Life het vuurtje nog even flink aan. Pedal steel, toetsen en cajunviool strijden enthousiast om de hoofdrol.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie