Waaraan zou je een in India geboren musicus die tegenwoordig in Zwitserland woont moeten herkennen? Onmogelijk natuurlijk. Die Indiase afkomst valt nog wel op te maken uit sommige nummers. Zo wordt Forget About Yesterday mede gekleurd door tablas. Maar net als het experimentele Who’s Sorry Now klinkt het ook nogal Arabisch. Ajay Mathur is van vele markten thuis op Little Boat (eigen beheer) en die veelzijdigheid maakt het tot een erg lekker plaatje. Opener Here’s The Love is powerpop met een westcoastgevoel, een plek waar ook Start Living Again valt te situeren. Glimmend als de zon, met mooie samenzang als nette countryrock, maar toch ook een streepje soul. Grooving In Paris (All My Choices) flirt met jazz, net zoals het gitaarspel in There We Are (Do It Right Or Not At All) met open akkoorden zo jazzy is als wat. My Wallet Is A House Of Cards is dan een stampend stukje pubrock. While I’m Still Standing Here is heerlijke pop zoals die in de jaren 70 gewoon op de radio te horen was. Time For Deliverance neigt naar Steely Dan. Het met sitar opgevoerde Ordinary Memory is het meest Oosterse moment. Kartehuus (My Wallet Is A House Of Cards), zingt Mathur in het Duits met die Zwitserse tongval. Waarmee de vraag aan het begin van de recensie toch nog volledig is beantwoord. Fijne, avontuurlijke popplaat.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie