Hondenliefhebbers opgelet. Altijd al een kunstwerk van uw trouwe viervoeter aan de wand willen hebben? Stuur een foto van het beest naar Walter Salas-Humara en hij schildert (tegen betaling) een portret. Een voorbeeld van zijn stijl staat op de cover van Walterio (Blue Rose Records/Sonic Rendezvous). Meer informatie staat op de website van de Cubaans-Amerikaanse artiest, die we hier toch vooral kennen van zijn uitgebreide discografie met Vulgar Boatmen, Silos, Setters en solo. Met El Camino De Oro gaat hij voortvarend van start met Spaanstalige altcountry. Here We Go rockt lekker: twee gitaren, bas en drums. De invloed van Velvet Underground is altijd aanwezig in de muziek van Salas-Humara. Op Will You Be Ready werkt hij met een drumloop, die halverwege overstemd wordt door de scheurende mondharmonica van Jonathan Rundman. She’s A Caveman is lekkere garagerock. De melodie van I Want To Be With You is kenmerkend voor de bijzondere singer-songwriter die deze Salas-Humara toch is. Een opgewekte toon die dwars door het stramien van de toch altijd wat serieuze inslag van indierock springt. Zal ook met zijn Cubaanse achtergrond te maken hebben, die percussieve benadering die zijn muziek altijd een zeer herkenbare eigenheid verschaft. In dat opzicht is hij de gelijke van Alejandro Escovedo, met wie hij dus een tijdje samenwerkte in The Setters. Hard (Only Human) heeft een fijne dubbele gitaaraanpak met fluitende tonen. Should I Wait For Tomorrow is een pianoliedje met slaggitaar, dat enigszins doet denken aan Rick Danko. Het met schorre stem gezongen Out Of The Band rockt als een wilde en eindigt met een bang.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie