The Nashville Calling (eigen beheer/Sonic Rendezvous) noemde de Ier Ben Reel zijn negende album. Opgenomen in Nashville, vandaar. Maar opener All In Good Time zou je toch eerder situeren in New Jersey. Het arrangement. Het koortje. Daar hoor je toch vooral de invloed van Bruce Springsteen. In dat verband direct maar even noemen dat Garry Tallent bas speelt op deze plaat. Is een van de oprichters van de E Street Band, maar tegenwoordig vooral actief in Nashville. Tommy Womack en Will Kimbrough produceerden The Nashville Calling samen met Reel en zijn verder ook als gitarist te horen. Kimbrough ook nog op dobro, mandoline en diverse toetseninstrumenten. Ook het tweede nummer Tough People heeft blootgestaan aan de bries van Bruce. Reel (zang, gitaar, mondharmonica) gaat daarna op Safe And Sound en Like A Breeze nog wat meer de kant op van witte soul. Denk daarbij aan Paul Carrack bijvoorbeeld. Round The Next Bend begint Reel met een lichte bibber in zijn stem, alsof hij Roy Orbison hier als voorbeeld heeft genomen. Maar verderop in het nummer buigt zijn stem langs Michael Nesmith en Mickey Newbury. En dan zit er ook nog een stukje praatsoul in. Zodat je toch ook weer Bruce erbij moet halen. Fans van Jason Isbell kunnen zeker wat met Imagination. Gitaarliefhebbers trouwens ook. New Jersusalem is een nogal doorsnee rockertje met slidegitaar tussen het andere materiaal van deze proeve van bekwaamheid.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie