De Australiër Carus Thompson trok naar Engeland om Shakespeare Avenue (Mind’s Eye Records) op te nemen. De sterk door Engelse folk beïnvloede singer-songwriter wilde zo dicht mogelijk bij de bron komen. Dus nam hij zijn hele familie mee naar Dartmoor, in het zuidwesten van het Verenigd Koninkrijk. Daar zocht hij verder naar de wortels die door mensen als Richard Thompson en Christy Moore waren blootgelegd. Ship To Come In opent met frisse percussie, waarover een ietwat verkouden stem klinkt. En verder brengt het een sprankelende melodie. Thompson (zang, gitaren, percussie) werkt op het album samen met producer Sean Lakeman (gitaren, bas, toetsen, percussie), diens broer Seth Lakeman (viool, elektrische gitaar) en Kathryn Roberts (zang). End Of The Day brengt gelaagde, moderne folk. Op Avondale Heights To Sunshine valt te denken aan Luka Bloom. Dylan Voller is een liedje over een jeugddelinquent, het waargebeurde verhaal gaat ook over de ongelijke strijd tussen de gevangenisbewaarders en Dylan, die al op zijn elfde voor het eerst achter de tralies verdween. Het is dus meer dan zomaar een liedje. Yagan was een leider van de Aboriginals die streden tegen de Britse heersers. Nadat hij een knecht van een landbouwer doodde, werd hij omgebracht door de lokale autoriteiten uit wraak. Het hoofd werd tentoongesteld in Londen en daarna ruim een eeuw bewaard door een museum in Liverpool, waarna het alsnog werd begraven. In 1993 werd het opgegraven en overgebracht naar Australië, waar het in 2010 na vele jaren discussie door zijn volk in een vallei werd begraven.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie