Dertien jaar pauze nam Doug Hoekstra na Blooming Roses uit 2008. Van zijn acht studioplaten tot dat moment staan er hier drie in de kast. Maar het was al even geleden dat ik Rickety Stairs (1996), Make Me Believe (1999) of Around The Margins (2001) eruit had gehaald. Dus was het eerlijk gezegd best even wennen aan deze nieuwe: The Day Deserved (Continental Song City). Het is niet een album dat direct diepe indruk maakt. Toch sluit het wel degelijk aan bij hetgeen Around The Margins, van die drie genoemde cd’s zijn meest overtuigende, te bieden heeft. De in Chicago opgegroeide, maar al jaren in Nashville vertoevende singer-songwriter schuwt grote gebaren. Zijn stem is soms fluisterzacht. Zo af en toe moest ik denken aan de zang van The Go-Betweens. De folkliedjes van Hoekstra hebben soms een plezierig poprandje. De korte stootjes van blazers op Wintertime brengt werk van Fellow Travellers en Jeb Loy Nichols in herinnering. En op Late Night Ramble valt te denken aan een praatzingende Howe Gelb. Met die tweede stem erbij van Hannah Fairlight wordt Keeper Of The World bijna lichte powerpop. Het schilderachtige decor waarin de personages zich bewegen kan niet verhullen dat er klein en groter leed op straat ligt.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie