De passievolle rock van Michael McDermott speelt zich deze keer af op een fictieve straat die overal zou kunnen liggen: St. Paul’s Boulevard (Pauper Sky Records/Continental Record Services). De uit Chicago afkomstige singer-songwriter introduceert allerlei karakters die er een plek hebben gevonden. Jong en oud. Arm en rijk. Verloren zielen en lieden die als herboren weer nieuwe energie hebben gevonden. De beroemde auteur Stephen King is een verklaarde fan, dus een liedje schrijven kun je wel aan McDermott overlaten. En hij rockt nog altijd als een Springsteen. En als Little Steven, Southside Johnny of Gary U.S. Bonds. Niets mis mee. Maar 15 nummers met een speelduur van ruim 64 minuten is wel een beetje veel van het goede. Want die opeenstapeling van met passie gebrachte nummers – de straat wordt overigens vooral verkend in midtempo – zorgt ervoor dat je onder die overkapping van de hoesfoto vandaan wilt om een andere straat in te slaan. Bijna aan het eind is de tempoversnelling naar new wave van Pack The Car precies wat de plaat dan nodig heeft. Iets te weinig afwisseling voor een conceptalbum, verder valt er weinig op de muziek van McDermott (zang, piano, gitaren) aan te merken. Ook niet op de band van hem, met ook nog eens gastbijdragen van gitaristen Will Kimbrough en David Grissom.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie