Na het uitbrengen van Ideal Man ging het niet zo goed met Andrew Combs. Rond de kerst van 2020 kreeg hij een mental breakdown, die met pillen en alternatieve therapieën te lijf gegaan moest worden. Een van de manieren waarop hij zijn leven weer op de rails wilde zetten was Rust, Regelmaat en Reinheid. In geval van Combs betekende dat dat o.m. hij elke zondag met co-producer Jordan Lehning en multi-instrumentalist Dominic Billett de studio inging om een song die in de week tevoren was geschreven, op te nemen. Zo kwam Sundays (Tone Tree Music) tot stand. Het is echt een heel ander album geworden dan dat we van de man uit Nashville (via Dallas, Texas) gewend zijn. Wat meer ingetogen, maar daarom niet per se minder mooi. Karakteristiek voor het album zijn misschien wel de houtblaaspartijen van Tyler Summers. Niet direct op de wat hoekige opener (God)less, maar op het uit het perspectief van een stervende vrouw geschreven Anna Please is het wel raak. In Mark Of The Man constateert Combs dat we al die ellende op de wereld toch echt aan onszelf te danken hebben. Ook de saxofoon is een instrument dat Combs op dit album vaak gebruikt, onder meer in het uitbundige Down Among The Dead, waardoor deze song bijna Morphine-achtig te noemen is. Als er één ding is dat duidelijk wordt met Sundays, is het dat Combs nog steeds zijn partijtje meeblaast. Dat kun u komende dagen ook zelf zien als Andrew Combs in deze contreien optreedt. Zie daarvoor de Agenda.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie