Ooit, na het verschijnen van Midwestern Farmer’s Daughter, werd Margo Price beschouwd als country’s next big thing. Die verwachting werkte beperkend: het is ook niet wat ze wilde zijn. Dat was natuurlijk al te merken op haar vorige album waarop ze in muzikale zin afstand nam van het americanawereldje. Ook op Strays (Loma Vista) drijft ze weg van de countrykant. De zaden van dit licht psychedelische album werden gepland tijdens een weekje weg met haar echtgenoot Jeremy Ivey na diens lange strijd met covid. In een Airbnb in South Carolina namen ze een half bos aan paddenstoelen in, draaiden veel platen uit de jaren 70, schreven samen drie songs en legden daarmee het fundament voor Strays. Het album werd opgenomen in de studio van producent Jonathan Wilson in Topanga Valley in Californië. In die studio staat ook het orgel waarop Benmont Tench op veel platen van Tom Petty heeft gespeeld. Dat is niet de enige connectie met de Heartbreakers; op Light Me Up (een nummer over het vrouwelijk orgasme) hoor je een blarentrekkende solo van gitarist Mike Campbell. Andere gastmusici op het album zijn Sharon van Etten en de band Lucius. Bij de eerste draaibeurten kon Strays hier maar weinig enthousiasme opwekken. Enkel het schitterende County Roads (over een jong aan kanker overleden vriend) en het akoestische maar uiterst donkere Lydia (over abortus) betoverden direct. De rest van de plaat vroeg meer tijd. En sommige songs blijven qua beleving weinig doen, zoals het met drummachine opgesierde Radio en het niemendallerige Time Machine. Mixed feeling derhalve.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie