Het is heel leuk om te zien dat iemand die je als onbekende in een plaatselijke pub in een dorp in Schotland hebt zien optreden, ineens de wind onder zijn vleugels krijgt. Het gebeurt bij Anton O’Donnell. De singer-songwriter uit Glasgow kreeg drie jaar geleden opeens een telefoontje uit Los Angeles dat producers Brian Brinkerhoff en Frank Swart een album met hem wilden opnemen. Dat ligt hier nu: Tomber Sur PRW (Need To Know Records), waarbij die afkorting staat voor Presley Road West, de straat waar O’Donnell in Glasgow woont. Er zit een verhaal vast aan de Franse titel, maar dat voert voor deze recensie te ver. Brinkerhoff cs kwamen bij O’Donnell uit omdat bandmaat Roscoe Wilson hem het album van Anton & the Colts (recensie) had gestuurd. Door de pandemie strandde het plan om het nieuwe album in zijn geheel in de States op te nemen. In plaats daarvan werden de opnames van O’Donnell en Wilson naar Californië gestuurd waarbij de producers er met een groep sessiemuzikanten volledige songs van maakten. Zo horen we onder meer gitarist Doug Lancio, toetsenist John Deaderick en pedal steelist Russ Pahl schitteren. Een oproep om gewoon wat aardiger, Kindness, te zijn, opent op magistrale wijze de plaat. Het vormt een mooi geheel met het daaropvolgende Skullduggery dat de agressie in de wereld aan de haak stelt. Het nummer Roots is schitterend mede door de harmony vocals van Kelley Mickwee en Alice Spencer. Zo rijgen O‘Donnell en zijn sterrenensemble, want zo mag je het echt wel noemen, de ene prachtige song aan de andere. Tomber Sur PRW is dan ook echt een plaat waar de americanaminnende Lage Landen voor kan vallen. Het album is onder meer te verkrijgen via de bandcamp-pagina van Anton O’Donnell.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie