Toen de kinderen de deur uitgingen, kon Jordi Baizan eindelijk wat serieuzer werk maken van zijn hobby liedjesschrijven. Free And Fine (Berkalin Records) is het tweede album van de Texaan. Hij wist Walt Wilkins en Ron Flynt te overtuigen om plaats te nemen op de stoel van de producer. Dat betekent dat Baizan een heel veld aan topmusici tot zijn beschikking kreeg. We noemen Chip Dolan, Rich Brotherton en de ook weer in Austin aanwezige Nederlander Bart de Win. De albumtitel is een strofe uit de tekst van Desert Line, dat gaat over een stel dat de grote stad Houston verlaat om zich te settelen in een trailer in het aan de Mexicaanse grens gelegen natuurgebied Big Bend. Zo avontuurlijk is Baizan zelf niet. Zijn teksten zijn nogal huiselijk. Op het saaie af. Op Footsteps On The Ceiling ergert hij zich aan luidruchtige bovenburen. Op Time To Leave The Neighborhood schuift hij de gordijnen opzij en ziet een ambulance de straat inrijden. Mr. Richardson, met wie hij af en toe enkele woorden wisselde, blijkt te zijn overleden en opeens beseft Baizan zich dat het misschien tijd is om de buurt te verlaten. Dat moment komt sneller dan hem lief is. Het huis van Baizan in Houston wordt vernield door een orkaan. Op slotnummer Heroes All Around Us dankt hij de buren die hem veiligheid boden. Het drama vertaalt zich niet echt in spanning. De nadruk op de huiselijke taferelen spreekt nauwelijks tot de verbeelding. Muzikaal is het echter allemaal smaakvol ingericht. Dat mag je ook verwachten van een team dat ook mensen bijstaat als Sam Baker en Terry Klein.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie