Na Midwest Farmer’s Daughter en All American Made was het kostje van Margo Price wel gekocht. Nog zo’n album en dan mocht zij de kroon van koningin van de country in ontvangst nemen. Price besliste anders: met That’s How Rumors Get Started (Loma Vista) duikt zij in het gat dat nog ergens ligt tussen Tom Petty, Ryan Adams en Fleetwood Mac. Dat wil zeggen: classicrock met rootsy ondertonen. Voor de opnames toog ze naar Los Angeles om daar onder de hoede van Sturgill Simpson en met klasbakken als Benmont Tench (piano), Pino Palladino (bas) en Matt Sweeney (gitaar) tien nummers op te nemen. Wat de plaat ook zo fantastisch maakt (ja, want de plaat is fantastisch) en het is misschien maar een klein detail, zijn de heerlijke gospelachtige koortjes van Samson White, Angela Primm en Gayle Mayes. Luister maar eens naar het countryrockende Prisoner Of The Highway. Heel anders weer is het stevige Twinkle Twinkle waarin Price verhaalt over het doorzettingsvermogen dat nodig is om het te maken. Hoofdrol is hier weggelegd voor gitarist Matt Sweeney die met zijn riffs dikke voren door het liedje trekt. Vervolgens een mooi nummer, Stone Me, dat wel beschouwd kan worden als met meest old style Margo Price-nummer. Hey Child is dan weer bijna een soul ballad. In het afsluitende I’d Die For You trekt Price alle vocale registers open. Kortom, Price laat zich op dit nieuwe album van vele nieuwe kanten bezien en het is telkens mooi. Bloedmooi!
30/07/2020 Permalink
Nog geen reacties hierop? Waarschijnlijk omdat er niks toe te voegen valt aan deze recensie. Voor mij sowieso top 3 eindejaarslijst of er moeten nog heel vreemde dingen gebeuren de komende maanden.
01/08/2020 Permalink
Wat een prachtige CD.
Recensie niet veel aan toe te voegen.
Vind persoonlijk de laatste 3 nummers wel heel sterk.
Heerlijke begeleiding.
25/04/2022 Permalink
Er is nu een Deluxe-uitvoering van That’s How Rumors Get Started verschenen, met 8 extra nummers. 5 van eigen hand en covers van Linda Ronstadt’s “You’re No Good,” Lesley Gore’s “You Don’t Own Me” enBobbie Gentry’s “He Made a Woman Out Of Me.”