Op Country Doesn’t Sound The Same richt John Baumann zijn pijlen niet alleen op de verwaterde klanken die tot hem komen via de countrystations, het nummer gaat ook over het veranderende landschap. Het mag duidelijk zijn; het wordt er allemaal niet beter op. De singer-songwriter uit Lubbock, Texas, houdt zijn ogen gericht op de horizon op Daylights Burning totdat het er oranje wordt. Met nostalgische beelden beschrijft Baumann zijn omgeving en zijn gevoel. Het titelnummer van Country Shade (eigen beheer) begint als volgt: ‘I recall the good old days, growing up in the country shade’. Maar ook al kijkt hij met weemoed terug, hij weet ook dat hij het daar niet moet zoeken. ‘There’s a reason your windshield is bigger than your rearview’, klinkt het op Daylights Burning. Baumann is vol goede bedoelingen: ‘If you really love someone you gotta set them free / You gotta let them be the person who they wanna be’ (If You Really Love Someone). Dat is allemaal erg te prijzen, maar iets meer pit had wel gemogen. Het is veelzeggend dat een liedje met de titel Sunday Morning Going Up eruit springt met iets meer dynamiek. Ook Flight Anxiety biedt dat. Het gaat over de vliegangst van Baumann, die in het nummer verklaart dat hij niet wil eindigen als Buddy Holly of Stevie Ray Vaughan. De meeste nummers vallen echter toch echt te omschrijven als softrock, hetgeen ook betekent dat het niveau van Proving Grounds niet gehaald wordt. Bij het dit jaar verschenen album van The Panhandlers, waarop Baumann samenwerkt met William Clark Green, Cleto Cordero en Josh Abbott, plaatsten we ook minder kanttekeningen.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie