De voorouders van Bennett Jackson trokken honderd jaar geleden van Mexico naar Amerika. Ze arriveerden in Texas door bij El Paso de Rio Grande over te steken. Sindsdien trokken nieuwe generaties verder omhoog naar het noorden. Jackson is inmiddels aan de terugreis begonnen. Hij opereert tegenwoordig vanuit Austin, Texas, maar nam het uitmuntende Texana (eigen beheer) nog wel op in Brooklyn, New York. Na twee ep’s is dit zijn derde wapenfeit. Jackson begint op Broken Hearted Dude met de bekentenis dat hij eigenlijk John Wayne zou willen zijn. Of Gary Cooper. Maar hij beseft dat westernhelden iets van het verleden is. Maakt helemaal niets uit, want met zijn countryrock kan hij dat gevoel ook in deze tijd heel goed oproepen. Rodeo Of Love heeft een lekkere melodie. Het is het soort poppy countryrock dat we nog kennen van bands als Guadalcanal Diary en Rank And File. Een beetje rockabillyrumble van de gitaar en een koortje, heel fijn nummer. De steelgitaar glijdt omhoog naar Denver. Onderweg naar Abilene ziet Jackson er de sneeuwtoppen van de Rocky Mountains. Eerder had hij al de woestijn van Arizona aangedaan. Een mandoline voert langs mooie zinnen als ’tapped my nails on the counter, but the melody was gone’ en ‘desert sun cracks the corners of my lips’. Het snelle Leavin’ Town doet vooral denken aan de frisse klanken van Wild Seeds. Big Truck is net zo robuust als de titel doet vermoeden. Denk aan een band als Gravel. Niet bekend? Probeer Break-A-Bone op het Estrus-label maar eens te scoren. Girl From Galveston is een triest liedje over een bediende in een truckstop aan de Golfkust. De drummer maakt geen haast, terwijl dobro en mandoline de baai vullen. Het korte instrumentale titelnummer is spaghetti-western en dat kan ook gezegd worden van het stoere begin met gitaren van Oklahoma Loner. Over Choctaw, Cherokees en Arapaho. En hoor hoe die steelgitaar en gitaar in elkaar overgaan. Heerlijk van begin tot eind!
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Plaats een reactie