Auto’s stelen. Vechten in de kroeg. En dus de bak in. Nummerplaten maken. Born A Bad Boy, aldus Crosby Tyler zelf. Don’t Call The Law On Me (eigen beheer) staat vol met dit soort liedjes. Op de titelsong zingt hij dat hij het allemaal niet zo heeft bedoeld, nadat hij heeft laten weten dat hij een oudere kerel die hij met een voormalig liefje zag een flinke aframmeling heeft gegeven. Maar hij komt tot inkeer op Stop Being An Ol’ Redneck. De teksten zijn net zo cartoonesk als de hoestekening. Het is honky tonk met steelgitaar en Telecaster en best aardig voor een feestje in ‘the next one-horse town / Population 250 / Sitting in the last saddle saloon / Jukebox blastin’ Merle and Willie … Then it’s punchin’, drinkin’ something’s broken, holy smokin’ noise / For them bikers, hippies and them honky tonkin’ cowboys’ (Bikers Hippies And Honky Tonkin’ Cowboys). Maar al te serieus moeten we Tyler niet nemen. Helemaal niet na Us Black Sheep Ain’t Like The Others, het laatste nummer: ‘Our blood’s hustling, dealing, stealing, and some days killing / Us black sheep we ain’t like the others…’ Maar zo erg is het ook allemaal weer niet, want op Peace, Love And Beer blijkt hij het toch allemaal goed te bedoelen.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie