De twee covers waarmee de jonge Amerikaanse Glenna Bell Perfectly Legal: Songs Of Sex, Love And Motion (eigen beheer/Sonic Rendezvous) opent, maken onmiddellijk duidelijk dat we hier te maken hebben met een authentiek talent. Met haar schitterende stem, waar de hele historie van countrymuziek doorheen klinkt, eigent ze zich liedjes van anderen toe alsof ze ze zelf geschreven heeft. Frankie And Johnny is naar de eerste persoon omgewerkt, waardoor werkelijk de indruk ontstaat dat de tragiek haar persoonlijk heeft getroffen. Van het van Sam Cooke bekende Lost And Lookin’ maakte ze een desperaat countrynummer. Het door haar zelf gepende These Days is van een huiveringwekkende eenzaamheid. De cover van Honky Tonk Man is een geslaagd duet met John Evans. Big Kev huppelt met de staande bas naar rockabilly en eindigt met uithalen als een boze Dolly Parton. Hurricane past in de traditie van Loretta Lynn en al die andere countrydames die liedjes schreven over sterke vrouwen die het niet treffen met hun mannen. Het kale huiveringwekkende The Southern Gothic Wedding Waltz, met een lekker zeurend orgeltje, eindigt met de woorden Dear God, what have I done. Op het hitsige The Cougar Anthem laat ze zich lekker gaan met een jong ding: He’s nineteen years old and hot, hot, hot… He’s got no ex-wife number one, he’s got no ex-wife number two, hallelujah… He makes me feel just like a rockstar. Acht nummers in 26 minuten slechts, maar wat een pracht-cd.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Plaats een reactie