Strikt genomen is de muziek van at the close of every day natuurlijk geen alternatieve country of americana. Maar het leunt er wel tegenaan. Sterker nog, voor het werk van dit Nederlandse duo, bestaande uit Axel Kabboord (gitaar) en Minco Eggersman (zang en drums, we bespraken zijn soloplaat Hamden By Me trouwens hier) werd de benaming hollandia bedacht, oftewel de Nederlandse versie van americana. Je moet dan wel aan de americana van de Red House Painters en aanverwante bands denken. Trage gitaarfolkrock met enigszins sombere zang: herfstmuziek dus. De band, actief sinds 2002, won in 2004 de allereerste 2voor12 Award en roerde zich in het eerste decennium van dit millenium danig. In 2010 werd een sabattical genomen waaraan eerst nu met het verschijnen van Monsters (Volkoren) een einde gekomen is. Monsters is echter geen plaat met nieuwe nummers. Kabboord en Eggersman besloten een compilatie te maken met de beste nummers en nooit eerder verschenen materiaal. En dat pakt goed uit. Verrassend bij voorbeeld zijn de twee Doe Maar covers (Is dit Alles en Pa). Ook bijzonder is de live-uitvoering van September Grass met medewerking van David Eugene Edwards (Wovenhand). En de versie van Under The Milky Way (van The Church) is van buitengewone klasse. Enfin, we volgen at the close of every day graag terug in het oude spoor. En hopelijk ook op nieuwe wegen.
Reageren
»Nog geen reacties.
RSS feed for comments on this post.
Plaats een reactie